VAKANTIE en AFVALLEN2022-07-26T08:23:14+00:00

Afvallen en vakantie

ZO BLIJF JE OP GEWICHT TIJDENS JE VAKANTIE

Er zijn een miljoen redenen waarom je bent aangekomen….

. . . je hebt er maar 1 nodig om af te vallen!

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

SUCCESVOL AFVALLEN MET BLIJVEND RESULTAAT

De afgelopen maanden heb je gelijnd, gesport, etentjes afgeslagen en water gedronken tijdens gezellige borrels. Je hebt van alles gedaan om tijdens je vakantie goed voor de dag te kunnen komen. Je wilt er immers goed uit zien, dat leuke jurkje weer passen, misschien wel weer eens een bikini aan durven, en voor de mannen.. een overhemd waarbij de knoopjes niet onder spanning staan.

En nu is het zo ver, je koffers en tassen zijn gepakt en je bent klaar voor je vakantie. Je wilt genieten op vakantie, even alles loslaten en nergens aan hoeven denken. Maar tegelijkertijd merk je die innerlijke strijd, je wilt ook niet met +5kg aan extra gewicht aan het einde van je vakantie thuiskomen. Hoe houdt je vol zonder moeite?

MET DEZE TIPS HOEF JIJ JE GEEN ZORGEN TE MAKEN OVER JE GEWICHT

1. Doe het voor jezelf! 

Het heeft namelijk geen langdurig effect om voor iemand anders anders op jouw lijn te letten. Immers, jij bepaalt wat je eet en drinkt, niemand dwingt je. Doe het daarom vooral voor jezelf. Omdat JIJ er er beter bij voelt, jij meer zelfvertrouwen krijgt en jij beter in je vel zit. 

2. Maak van te voren afspraken met jezelf

Wat doe je wel en wat doe niet. Kies je voor dat wijntje of kies je liever een dessert? Waar je ook voor kiest, laat het een absolute 10+ zijn. Niets is erger dan iets eten of drinken en er spijt van krijgen omdat het toch niet zo lekker zijn. Dat zijn misleidende kilo_knallers. Als je er voor gaat, laat het de calorieën waard zijn!

3. Wees lief voor jezelf

Je hebt vakantie, daar heb je hard voor gewerkt en naar toe geleefd, daar ben je aan toe. Wees dan ook lief voor jezelf. Wanneer je te streng bent voor jezelf, ga je je nieuwe levensstijl nooit volhouden. Kies voor 80% gezond en 20% lekker. Overigens kan 20% lekker natuurlijk ook gezond zijn!

Voel je niet schuldig als je iets kiest waarvan je weet dat het niet binnen een gezond en verantwoord eet- en leefpatroon valt. In de 20% laat je de teugels bewust iets vieren. 

4. Kies voor kwaliteit

Kiezen voor kwaliteit levert echt meer op! Hoe bewerkte het product, hoe minder je lichaam er iets mee kan. Calorieën uit bewerkte voedingsmiddelen die meer zetmeel, vetten, bewerkte granen en suikers bevatten, zijn vaker verantwoordelijk voor gewichtstoename. Wil je je gewicht onder controle houden? Kies dan voor groenten, vis, vlees, gevogelte, fruit, noten en zaden.

5. GENIET

Niets is zo frustrerend als terug komen van vakantie en toe zijn aan vakantie. Dus geniet! Stress is niet goed voor je gezondheid en helpt je ook niet met afvallen. Stress verleid je tot ongezonde, calorierijk eetgewoonte en overmatige alcholconsumptie. Dus ontspan en geniet van je vakantie en laat je verrassen door de kleine en grote dingen om je heen.

De tijd is NU….

FIJNE VAKANTIE,

Helga Sierat